Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 084 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %24,6 %3 212 00066 %
Yle TV211,0 %11,4 %2 846 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,0 %2 098 00043 %
Yle yhteensä45,0 %40,1 %3 596 00073 %
MTV314,2 %19,1 %3 158 00064 %
Sub3,9 %4,2 %2 308 00047 %
AVA2,2 %2,6 %1 580 00032 %
C More Total1,0 %0,7 %333 0007 %
MTV yhteensä21,3 %26,6 %3 527 00072 %
Nelonen7,3 %8,4 %2 777 00057 %
Jim2,9 %3,3 %1 961 00040 %
Liv2,7 %2,9 %1 887 00039 %
Hero1,3 %1,8 %1 338 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,4 %3 257 00067 %
TV52,7 %2,6 %2 047 00042 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 616 00033 %
Frii1,9 %2,2 %1 190 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC1,5 %1,4 %842 00017 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %2 732 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 436 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 341 00027 %
Disney Finland5,4 %3,8 %1 939 00040 %
Music TV0,4 %0,1 %220 0004 %
AlfaTV0,8 %1,3 %942 00019 %
Muut3,3 %2,9 %1 061 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 084 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.