Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,7 %1 190 00084 %
Yle TV210,8 %11,4 %982 00069 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,2 %868 00061 %
Yle yhteensä43,0 %40,3 %1 241 00087 %
MTV312,4 %16,5 %1 125 00079 %
Sub4,0 %4,0 %826 00058 %
AVA2,5 %3,1 %632 00045 %
C More Total0,7 %0,4 %105 0007 %
MTV yhteensä19,6 %24,0 %1 182 00083 %
Nelonen8,3 %9,2 %958 00068 %
Jim2,9 %3,0 %645 00045 %
Liv2,8 %2,8 %727 00051 %
Hero1,8 %2,3 %584 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,4 %1 062 00075 %
TV53,5 %3,3 %785 00055 %
Kutonen2,5 %2,5 %601 00042 %
Frii2,6 %2,7 %514 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0002 %
TLC1,8 %1,6 %280 00020 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,5 %951 00067 %
STAR Channel2,7 %2,2 %524 00037 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %525 00037 %
Disney Finland5,6 %4,1 %694 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %69 0005 %
AlfaTV0,5 %0,7 %339 00024 %
Muut3,7 %2,9 %303 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.