Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %25,1 %1 638 00066 %
Yle TV29,6 %9,8 %1 415 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,1 %1 040 00042 %
Yle yhteensä45,1 %38,9 %1 857 00075 %
MTV317,1 %22,5 %1 635 00066 %
Sub3,6 %3,8 %1 103 00044 %
AVA2,9 %3,2 %851 00034 %
C More Total0,7 %0,4 %126 0005 %
MTV yhteensä24,2 %29,9 %1 819 00073 %
Nelonen6,2 %7,1 %1 369 00055 %
Jim2,6 %2,9 %901 00036 %
Liv3,8 %3,7 %996 00040 %
Hero1,3 %1,7 %630 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,4 %1 632 00065 %
TV52,2 %2,2 %940 00038 %
Kutonen1,3 %1,4 %688 00028 %
Frii2,5 %3,0 %618 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,6 %2,1 %486 00019 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,9 %1 338 00054 %
STAR Channel2,4 %2,0 %652 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %551 00022 %
Disney Finland4,0 %3,1 %875 00035 %
Music TV0,2 %0,1 %111 0004 %
AlfaTV0,9 %1,5 %458 00018 %
Muut2,7 %2,3 %491 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.