Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %24,9 %1 674 00067 %
Yle TV211,8 %11,2 %1 468 00059 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,2 %1 063 00043 %
Yle yhteensä46,7 %40,3 %1 879 00075 %
MTV315,7 %21,4 %1 593 00064 %
Sub3,1 %3,4 %1 055 00042 %
AVA2,9 %3,6 %832 00033 %
C More Total1,3 %0,3 %248 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,7 %1 833 00074 %
Nelonen6,3 %7,6 %1 430 00057 %
Jim2,7 %2,8 %876 00035 %
Liv3,4 %3,1 %997 00040 %
Hero1,4 %1,8 %616 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,4 %1 650 00066 %
TV51,8 %1,8 %848 00034 %
Kutonen1,5 %1,5 %675 00027 %
Frii2,3 %2,5 %596 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC2,5 %2,5 %622 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %1 355 00054 %
STAR Channel2,4 %2,0 %639 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %552 00022 %
Disney Finland4,0 %3,0 %883 00035 %
Music TV0,2 %0,1 %113 0005 %
AlfaTV1,1 %2,0 %496 00020 %
Muut2,8 %2,1 %510 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.