Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,3 %1 597 00062 %
Yle TV217,3 %18,8 %1 623 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 093 00042 %
Yle yhteensä47,3 %44,6 %1 879 00072 %
MTV311,9 %16,1 %1 557 00060 %
Sub4,0 %4,4 %1 185 00046 %
AVA1,3 %1,7 %713 00028 %
C More Total3,4 %1,3 %375 00014 %
MTV yhteensä20,6 %23,5 %1 815 00070 %
Nelonen7,7 %9,9 %1 455 00056 %
Jim2,8 %3,2 %975 00038 %
Liv1,7 %1,9 %884 00034 %
Hero1,0 %1,4 %586 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %1 674 00065 %
TV52,6 %2,2 %966 00037 %
Kutonen2,8 %2,8 %889 00034 %
Frii1,4 %1,6 %578 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,5 %0,5 %451 00017 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 310 00051 %
STAR Channel2,7 %1,9 %807 00031 %
National Geographic Channel3,4 %1,9 %743 00029 %
Disney Finland6,1 %3,8 %1 079 00042 %
Music TV0,4 %0,1 %117 0005 %
AlfaTV0,7 %1,4 %501 00019 %
Muut3,9 %2,9 %639 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.