Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %23,6 %3 322 00063 %
Yle TV214,8 %14,9 %3 168 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,8 %2 186 00042 %
Yle yhteensä47,0 %42,3 %3 864 00073 %
MTV313,8 %18,8 %3 231 00061 %
Sub3,6 %3,9 %2 267 00043 %
AVA2,1 %2,6 %1 552 00029 %
C More Total2,4 %0,8 %636 00012 %
MTV yhteensä21,8 %26,1 %3 739 00071 %
Nelonen7,0 %8,8 %2 973 00056 %
Jim2,7 %3,0 %1 869 00036 %
Liv2,5 %2,5 %1 906 00036 %
Hero1,2 %1,6 %1 211 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,0 %3 419 00065 %
TV52,2 %2,0 %1 829 00035 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 579 00030 %
Frii1,8 %2,0 %1 181 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %108 0002 %
TLC1,5 %1,5 %1 079 00020 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %2 696 00051 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 472 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %1 312 00025 %
Disney Finland5,0 %3,4 %1 997 00038 %
Music TV0,3 %0,1 %230 0004 %
AlfaTV0,9 %1,7 %997 00019 %
Muut3,4 %2,5 %1 166 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 396 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.