Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 158 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,5 %708 00051 %
Yle TV216,5 %14,8 %727 00053 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,0 %359 00026 %
Yle yhteensä30,2 %27,3 %958 00069 %
MTV311,8 %14,3 %753 00054 %
Sub6,8 %7,5 %566 00041 %
AVA2,8 %3,4 %346 00025 %
C More Total2,7 %0,7 %158 00011 %
MTV yhteensä24,0 %25,9 %934 00068 %
Nelonen9,9 %13,1 %756 00055 %
Jim4,4 %5,3 %451 00033 %
Liv3,5 %3,5 %444 00032 %
Hero1,8 %1,8 %260 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %23,6 %882 00064 %
TV54,0 %4,4 %461 00033 %
Kutonen4,3 %4,1 %434 00031 %
Frii1,7 %1,8 %262 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %40 0003 %
TLC2,6 %2,4 %250 00018 %
Warner Bros. Discovery13,3 %13,4 %738 00053 %
STAR Channel5,0 %4,2 %412 00030 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %277 00020 %
Disney Finland8,8 %6,5 %512 00037 %
Music TV0,4 %0,3 %88 0006 %
AlfaTV0,2 %0,3 %106 0008 %
Muut3,5 %2,8 %308 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 158 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.