Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %26,1 %1 707 00064 %
Yle TV29,2 %9,0 %1 522 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %1 022 00038 %
Yle yhteensä44,5 %38,6 %1 976 00074 %
MTV316,5 %21,4 %1 674 00063 %
Sub3,0 %2,9 %1 072 00040 %
AVA3,1 %3,3 %836 00031 %
C More Total1,0 %0,7 %174 0007 %
MTV yhteensä23,6 %28,2 %1 919 00072 %
Nelonen6,1 %7,6 %1 480 00056 %
Jim2,6 %2,7 %892 00033 %
Liv3,4 %3,5 %1 004 00038 %
Hero1,3 %1,6 %629 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,3 %1 765 00066 %
TV53,1 %3,1 %1 094 00041 %
Kutonen1,3 %1,5 %714 00027 %
Frii3,0 %3,0 %677 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,4 %2,0 %595 00022 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,7 %1 445 00054 %
STAR Channel2,5 %2,5 %767 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %588 00022 %
Disney Finland4,3 %4,0 %1 028 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %103 0004 %
AlfaTV0,7 %1,0 %470 00018 %
Muut3,4 %3,0 %545 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.