Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,1 %1 783 00067 %
Yle TV210,1 %6,7 %1 634 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %1 098 00041 %
Yle yhteensä43,8 %35,7 %2 021 00076 %
MTV318,0 %24,0 %1 891 00071 %
Sub4,4 %5,7 %1 258 00047 %
AVA2,8 %2,8 %900 00034 %
C More Total0,6 %0,6 %192 0007 %
MTV yhteensä25,8 %33,2 %2 081 00078 %
Nelonen5,7 %6,7 %1 573 00059 %
Jim2,3 %2,0 %903 00034 %
Liv3,3 %3,1 %1 025 00038 %
Hero1,3 %1,6 %722 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,3 %1 793 00067 %
TV53,6 %3,5 %1 213 00045 %
Kutonen1,2 %1,4 %740 00028 %
Frii2,4 %2,8 %588 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC2,6 %2,7 %706 00026 %
Discovery Networks Finland10,0 %10,7 %1 497 00056 %
FOX2,5 %2,2 %770 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %630 00024 %
Fox Networks Group4,3 %3,7 %1 008 00038 %
Music TV0,3 %0,3 %128 0005 %
AlfaTV0,6 %0,9 %437 00016 %
Muut2,6 %2,1 %518 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 380 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.