Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %25,3 %1 731 00069 %
Yle TV29,7 %6,6 %1 532 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %1 059 00042 %
Yle yhteensä43,9 %35,8 %1 906 00076 %
MTV318,1 %24,1 %1 809 00073 %
Sub4,4 %5,7 %1 196 00048 %
AVA2,8 %2,8 %893 00036 %
C More Total0,5 %0,6 %170 0007 %
MTV yhteensä25,8 %33,2 %1 965 00079 %
Nelonen5,5 %6,5 %1 484 00060 %
Jim2,3 %2,0 %880 00035 %
Liv3,3 %3,1 %993 00040 %
Hero1,3 %1,6 %713 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,2 %1 691 00068 %
TV53,6 %3,6 %1 190 00048 %
Kutonen1,2 %1,4 %721 00029 %
Frii2,4 %2,8 %575 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,6 %2,7 %696 00028 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,7 %1 447 00058 %
STAR Channel2,5 %2,2 %757 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %607 00024 %
Disney Finland4,3 %3,7 %979 00039 %
Music TV0,3 %0,3 %128 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %434 00017 %
Muut2,6 %2,1 %485 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.