Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,3 %1 605 00062 %
Yle TV28,2 %6,9 %1 619 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 121 00043 %
Yle yhteensä39,7 %33,8 %1 949 00075 %
MTV313,2 %16,5 %1 702 00066 %
Sub4,1 %4,0 %1 214 00047 %
AVA1,5 %1,9 %871 00034 %
C More Total3,4 %2,1 %365 00014 %
MTV yhteensä22,3 %24,6 %1 934 00075 %
Nelonen9,1 %13,5 %1 775 00068 %
Jim4,9 %5,6 %1 242 00048 %
Liv1,9 %2,3 %1 006 00039 %
Hero1,5 %1,9 %731 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %23,2 %1 951 00075 %
TV53,4 %3,3 %1 207 00047 %
Kutonen2,4 %2,7 %939 00036 %
Frii1,3 %1,2 %578 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %64 0002 %
TLC0,7 %0,6 %527 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,5 %1 474 00057 %
STAR Channel2,6 %2,2 %830 00032 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %831 00032 %
Disney Finland5,7 %4,4 %1 154 00044 %
Music TV0,5 %0,1 %122 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %493 00019 %
Muut5,3 %4,8 %664 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 247 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.