Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %32,4 %1 126 00096 %
Yle TV26,0 %5,6 %953 00081 %
Yle Teema&Fem4,7 %5,6 %859 00073 %
Yle yhteensä50,9 %43,6 %1 134 00097 %
MTV318,6 %23,9 %1 058 00090 %
Sub1,8 %1,7 %602 00051 %
AVA1,7 %1,7 %550 00047 %
C More Total2,1 %1,3 %167 00014 %
MTV yhteensä24,2 %28,6 %1 089 00093 %
Nelonen5,6 %8,5 %940 00080 %
Jim2,8 %3,1 %658 00056 %
Liv2,1 %1,8 %636 00054 %
Hero0,9 %1,2 %397 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,7 %985 00084 %
TV51,7 %1,6 %680 00058 %
Kutonen1,1 %1,5 %473 00040 %
Frii1,6 %1,8 %439 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,2 %1,3 %404 00035 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,9 %829 00071 %
STAR Channel1,3 %1,2 %453 00039 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %421 00036 %
Disney Finland3,2 %2,7 %589 00050 %
Music TV0,3 %0,0 %42 0004 %
AlfaTV0,7 %1,1 %460 00039 %
Muut2,8 %2,3 %330 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 144 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.