Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,8 %30,3 %1 131 00096 %
Yle TV29,1 %11,0 %960 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,2 %802 00068 %
Yle yhteensä52,1 %45,5 %1 136 00097 %
MTV316,7 %21,1 %1 060 00090 %
Sub1,6 %1,9 %663 00057 %
AVA1,9 %2,0 %584 00050 %
C More Total0,6 %0,8 %123 00011 %
MTV yhteensä20,7 %25,8 %1 081 00092 %
Nelonen6,7 %9,9 %962 00082 %
Jim2,7 %3,1 %619 00053 %
Liv2,2 %1,4 %587 00050 %
Hero0,7 %0,9 %464 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,4 %993 00085 %
TV52,0 %1,8 %656 00056 %
Kutonen1,0 %1,3 %466 00040 %
Frii1,7 %1,8 %407 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,2 %1,5 %435 00037 %
Discovery Networks Finland6,7 %6,7 %821 00070 %
FOX1,4 %1,4 %486 00041 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %453 00039 %
Fox Networks Group3,5 %2,8 %647 00055 %
Music TV0,3 %0,0 %24 0002 %
AlfaTV0,8 %1,3 %412 00035 %
Muut3,6 %2,4 %375 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 146 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.