Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,6 %1 690 00065 %
Yle TV212,6 %13,6 %1 645 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %994 00038 %
Yle yhteensä43,0 %38,1 %1 947 00075 %
MTV312,7 %16,4 %1 724 00067 %
Sub3,5 %3,8 %1 310 00051 %
AVA1,4 %1,6 %796 00031 %
C More Total1,2 %1,2 %312 00012 %
MTV yhteensä18,8 %23,0 %1 929 00074 %
Nelonen9,9 %13,6 %1 704 00066 %
Jim4,1 %4,6 %1 149 00044 %
Liv2,0 %2,0 %995 00038 %
Hero1,3 %1,6 %701 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,8 %1 882 00073 %
TV53,3 %2,8 %1 230 00047 %
Kutonen2,6 %2,6 %963 00037 %
Frii1,3 %1,2 %622 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
TLC0,6 %0,7 %550 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,8 %1 474 00057 %
STAR Channel2,9 %2,4 %951 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %874 00034 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 227 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %109 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %458 00018 %
Muut5,0 %3,9 %700 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.