Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,2 %3 468 00066 %
Yle TV210,2 %10,3 %3 260 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 025 00038 %
Yle yhteensä41,0 %34,7 %3 981 00076 %
MTV314,7 %18,4 %3 665 00070 %
Sub3,6 %4,0 %2 594 00049 %
AVA2,2 %2,4 %1 830 00035 %
C More Total0,7 %0,7 %477 0009 %
MTV yhteensä21,2 %25,5 %4 061 00077 %
Nelonen11,0 %14,9 %3 588 00068 %
Jim4,5 %5,4 %2 311 00044 %
Liv2,9 %2,6 %2 145 00041 %
Hero1,2 %1,3 %1 395 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %24,2 %3 959 00075 %
TV53,1 %2,7 %2 417 00046 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 662 00032 %
Frii1,7 %1,6 %1 265 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %120 0002 %
TLC1,4 %1,4 %1 263 00024 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %3 035 00058 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 800 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 477 00028 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 323 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %204 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %886 00017 %
Muut3,8 %2,9 %1 235 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 622 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.