Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 621 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,2 %3 408 00065 %
Yle TV27,6 %6,8 %3 292 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %2 150 00041 %
Yle yhteensä39,3 %33,2 %4 031 00077 %
MTV316,5 %20,1 %3 554 00068 %
Sub3,4 %3,9 %2 446 00046 %
AVA2,2 %2,5 %1 955 00037 %
C More Total2,3 %1,1 %647 00012 %
MTV yhteensä24,4 %27,6 %3 991 00076 %
Nelonen10,4 %13,7 %3 585 00068 %
Jim4,5 %5,4 %2 326 00044 %
Liv2,9 %2,7 %2 129 00040 %
Hero1,4 %1,8 %1 408 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %23,7 %3 902 00074 %
TV52,6 %2,5 %2 346 00045 %
Kutonen1,9 %2,1 %1 702 00032 %
Frii1,7 %1,7 %1 243 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %109 0002 %
TLC1,4 %1,3 %1 198 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,7 %2 947 00056 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 767 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 430 00027 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 293 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %183 0003 %
AlfaTV0,6 %0,9 %970 00018 %
Muut3,5 %2,9 %1 164 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 621 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.