Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,5 %3 287 00067 %
Yle TV27,1 %6,7 %3 053 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 104 00043 %
Yle yhteensä39,4 %33,5 %3 755 00077 %
MTV316,6 %20,1 %3 368 00069 %
Sub3,4 %3,9 %2 322 00047 %
AVA2,3 %2,5 %1 921 00039 %
C More Total2,2 %1,0 %613 00013 %
MTV yhteensä24,4 %27,5 %3 752 00077 %
Nelonen10,2 %13,5 %3 312 00068 %
Jim4,5 %5,4 %2 267 00046 %
Liv2,9 %2,7 %2 076 00042 %
Hero1,4 %1,9 %1 389 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %23,5 %3 620 00074 %
TV52,6 %2,5 %2 278 00047 %
Kutonen2,0 %2,1 %1 656 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 224 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %96 0002 %
TLC1,5 %1,3 %1 182 00024 %
Discovery Networks Finland8,0 %7,8 %2 851 00058 %
FOX2,7 %2,4 %1 699 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 362 00028 %
Fox Networks Group5,0 %3,9 %2 181 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %180 0004 %
AlfaTV0,6 %1,0 %948 00019 %
Muut3,3 %2,7 %1 096 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 276 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.