Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %22,5 %1 211 00085 %
Yle TV26,7 %6,8 %1 061 00075 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,8 %836 00059 %
Yle yhteensä37,4 %33,0 %1 278 00090 %
MTV315,3 %18,3 %1 183 00083 %
Sub2,9 %3,1 %731 00051 %
AVA2,4 %2,7 %690 00048 %
C More Total2,4 %0,8 %239 00017 %
MTV yhteensä23,0 %24,9 %1 230 00086 %
Nelonen11,1 %14,8 %1 102 00078 %
Jim4,3 %4,5 %739 00052 %
Liv3,5 %3,4 %774 00054 %
Hero1,9 %2,6 %604 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %25,2 %1 176 00083 %
TV53,2 %2,8 %825 00058 %
Kutonen2,5 %2,7 %665 00047 %
Frii2,0 %2,1 %519 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
TLC1,5 %1,3 %451 00032 %
Discovery Networks Finland9,5 %9,1 %1 029 00072 %
FOX2,6 %2,4 %635 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %531 00037 %
Fox Networks Group5,1 %4,2 %787 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %56 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %348 00024 %
Muut3,9 %3,1 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 344 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.