Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2019
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %19,9 %3 371 00064 %
Yle TV215,6 %15,6 %3 473 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %2 172 00041 %
Yle yhteensä43,3 %37,9 %4 028 00077 %
MTV316,7 %21,0 %3 711 00070 %
Sub3,2 %3,5 %2 467 00047 %
AVA2,0 %2,0 %1 783 00034 %
C More Total1,9 %0,7 %636 00012 %
MTV yhteensä23,8 %27,3 %4 079 00077 %
Nelonen8,4 %11,1 %3 488 00066 %
Jim4,2 %5,0 %2 182 00041 %
Liv2,8 %2,7 %2 078 00039 %
Hero1,2 %1,3 %1 324 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,1 %3 869 00073 %
TV52,4 %2,2 %2 293 00044 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 719 00033 %
Frii1,5 %1,7 %1 257 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %87 0002 %
TLC1,3 %1,3 %1 156 00022 %
Discovery Networks Finland7,4 %7,4 %3 020 00057 %
FOX2,5 %2,2 %1 695 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 357 00026 %
Fox Networks Group4,6 %3,7 %2 210 00042 %
Music TV0,3 %0,1 %182 0003 %
AlfaTV0,7 %1,1 %911 00017 %
Muut3,2 %2,4 %1 132 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 633 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.