Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,2 %28,1 %1 134 00097 %
Yle TV215,3 %16,4 %1 040 00089 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %827 00071 %
Yle yhteensä53,7 %47,3 %1 142 00097 %
MTV319,1 %24,9 %1 084 00092 %
Sub1,1 %1,2 %589 00050 %
AVA1,6 %1,3 %553 00047 %
C More Total1,5 %0,5 %162 00014 %
MTV yhteensä23,3 %27,9 %1 103 00094 %
Nelonen4,8 %6,6 %930 00079 %
Jim2,6 %2,9 %593 00051 %
Liv2,2 %1,9 %590 00050 %
Hero0,8 %0,8 %358 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,3 %981 00084 %
TV51,5 %1,7 %656 00056 %
Kutonen1,2 %1,4 %472 00040 %
Frii1,5 %1,7 %386 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0002 %
TLC1,1 %1,1 %351 00030 %
Warner Bros. Discovery5,6 %6,3 %808 00069 %
STAR Channel1,4 %1,3 %471 00040 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %401 00034 %
Disney Finland3,0 %2,4 %614 00052 %
Music TV0,1 %0,0 %18 0002 %
AlfaTV1,2 %2,0 %486 00041 %
Muut2,8 %1,8 %303 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.