Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %20,1 %1 130 00096 %
Yle TV229,2 %36,8 %1 040 00089 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %767 00065 %
Yle yhteensä63,1 %60,2 %1 139 00097 %
MTV315,5 %19,1 %1 084 00092 %
Sub1,0 %0,9 %585 00050 %
AVA1,4 %1,1 %544 00046 %
C More Total0,5 %0,4 %121 00010 %
MTV yhteensä18,4 %21,5 %1 101 00094 %
Nelonen4,5 %5,5 %867 00074 %
Jim1,9 %2,2 %561 00048 %
Liv1,7 %1,1 %578 00049 %
Hero0,5 %0,7 %351 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,5 %946 00081 %
TV51,2 %1,2 %625 00053 %
Kutonen1,0 %1,2 %455 00039 %
Frii1,2 %1,2 %376 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0002 %
TLC1,1 %1,0 %372 00032 %
Discovery Networks Finland4,7 %4,7 %777 00066 %
FOX1,1 %1,1 %406 00035 %
National Geographic Channel1,3 %0,7 %379 00032 %
Fox Networks Group2,4 %1,8 %549 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %6 0001 %
AlfaTV0,6 %1,0 %414 00035 %
Muut2,0 %1,5 %320 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 151 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.