Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 076 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %13,5 %1 537 00064 %
Yle TV233,6 %42,3 %1 659 00069 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %1 063 00044 %
Yle yhteensä57,7 %58,3 %1 871 00078 %
MTV310,7 %12,5 %1 625 00068 %
Sub2,3 %2,3 %1 104 00046 %
AVA1,2 %1,1 %825 00034 %
C More Total1,0 %0,7 %247 00010 %
MTV yhteensä15,2 %16,6 %1 785 00074 %
Nelonen5,8 %7,2 %1 509 00063 %
Jim3,1 %3,4 %1 065 00044 %
Liv1,6 %1,5 %850 00035 %
Hero0,9 %1,1 %676 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,1 %1 716 00071 %
TV52,1 %1,9 %1 079 00045 %
Kutonen2,6 %2,6 %950 00040 %
Frii0,9 %0,7 %583 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %64 0003 %
TLC0,6 %0,5 %472 00020 %
Discovery Networks Finland6,6 %5,8 %1 361 00057 %
FOX2,3 %1,7 %796 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %759 00032 %
Fox Networks Group4,8 %3,1 %1 054 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %26 0001 %
AlfaTV0,3 %0,4 %403 00017 %
Muut3,8 %2,6 %587 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 076 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.