Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %15,5 %1 751 00066 %
Yle TV224,3 %28,1 %1 816 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 183 00044 %
Yle yhteensä49,6 %46,1 %2 109 00079 %
MTV316,7 %19,9 %1 951 00073 %
Sub2,7 %3,0 %1 177 00044 %
AVA2,2 %1,9 %999 00037 %
C More Total0,3 %0,2 %141 0005 %
MTV yhteensä21,9 %25,0 %2 133 00080 %
Nelonen8,7 %10,6 %1 795 00067 %
Jim3,8 %4,8 %1 046 00039 %
Liv2,9 %2,3 %1 079 00040 %
Hero0,8 %0,8 %599 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,6 %1 997 00075 %
TV52,0 %1,6 %1 118 00042 %
Kutonen0,9 %1,0 %747 00028 %
Frii1,7 %1,6 %639 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC1,9 %1,6 %641 00024 %
Discovery Networks Finland6,6 %5,8 %1 443 00054 %
FOX1,7 %1,6 %699 00026 %
National Geographic Channel1,1 %0,7 %569 00021 %
Fox Networks Group2,9 %2,4 %950 00036 %
Music TV0,0 %0,0 %36 0001 %
AlfaTV0,5 %0,6 %426 00016 %
Muut2,2 %1,5 %487 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 419 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.