Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %13,4 %1 599 00062 %
Yle TV233,6 %42,1 %1 800 00069 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 118 00043 %
Yle yhteensä57,4 %57,9 %2 025 00078 %
MTV310,7 %12,6 %1 715 00066 %
Sub2,4 %2,3 %1 165 00045 %
AVA1,2 %1,1 %847 00033 %
C More Total1,0 %0,7 %266 00010 %
MTV yhteensä15,3 %16,7 %1 914 00074 %
Nelonen6,0 %7,4 %1 612 00062 %
Jim3,0 %3,3 %1 091 00042 %
Liv1,7 %1,5 %904 00035 %
Hero0,9 %1,0 %682 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,3 %1 838 00071 %
TV52,1 %1,9 %1 105 00043 %
Kutonen2,6 %2,5 %979 00038 %
Frii0,9 %0,7 %592 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %67 0003 %
TLC0,6 %0,5 %482 00019 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,8 %1 416 00055 %
STAR Channel2,3 %1,7 %819 00032 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %784 00030 %
Disney Finland4,8 %3,1 %1 093 00042 %
Music TV0,0 %0,0 %26 0001 %
AlfaTV0,3 %0,4 %409 00016 %
Muut4,0 %2,7 %625 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 250 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.