Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %21,8 %1 763 00066 %
Yle TV26,3 %4,8 %1 639 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 111 00042 %
Yle yhteensä36,5 %29,2 %2 056 00077 %
MTV320,5 %25,4 %1 993 00075 %
Sub3,3 %3,7 %1 281 00048 %
AVA2,6 %2,2 %1 041 00039 %
C More Total0,9 %0,3 %219 0008 %
MTV yhteensä27,3 %31,6 %2 148 00080 %
Nelonen11,6 %15,1 %1 914 00072 %
Jim4,6 %5,5 %1 117 00042 %
Liv3,2 %2,7 %1 139 00043 %
Hero1,1 %1,2 %727 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %24,5 %2 066 00077 %
TV53,0 %3,1 %1 277 00048 %
Kutonen1,4 %1,4 %800 00030 %
Frii2,1 %2,0 %715 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC2,0 %1,9 %697 00026 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,6 %1 576 00059 %
STAR Channel2,1 %1,9 %873 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %643 00024 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 107 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %466 00017 %
Muut2,8 %2,0 %557 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 384 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.