Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,1 %1 610 00067 %
Yle TV25,9 %5,6 %1 502 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 114 00046 %
Yle yhteensä38,5 %33,8 %1 807 00075 %
MTV315,4 %19,7 %1 694 00070 %
Sub3,6 %3,8 %1 313 00055 %
AVA1,4 %1,5 %896 00037 %
C More Total2,6 %1,3 %376 00016 %
MTV yhteensä22,9 %26,3 %1 868 00078 %
Nelonen8,6 %11,6 %1 595 00066 %
Jim3,9 %4,4 %1 126 00047 %
Liv2,0 %1,8 %936 00039 %
Hero1,6 %2,0 %748 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,8 %1 768 00073 %
TV53,2 %3,3 %1 208 00050 %
Kutonen3,8 %4,1 %1 000 00042 %
Frii1,6 %1,7 %681 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %72 0003 %
TLC0,9 %0,7 %541 00022 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,0 %1 443 00060 %
STAR Channel3,2 %2,6 %954 00040 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %827 00034 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 213 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %491 00020 %
Muut5,3 %4,3 %708 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.