Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 365 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,7 %1 235 00087 %
Yle TV24,9 %4,6 %1 064 00075 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %932 00066 %
Yle yhteensä35,3 %31,3 %1 295 00091 %
MTV316,2 %20,5 %1 223 00086 %
Sub3,3 %3,2 %916 00064 %
AVA2,4 %2,3 %773 00054 %
C More Total1,9 %0,7 %221 00016 %
MTV yhteensä23,8 %26,8 %1 289 00091 %
Nelonen10,7 %14,2 %1 112 00078 %
Jim3,9 %4,3 %795 00056 %
Liv2,8 %2,5 %790 00056 %
Hero1,9 %2,4 %673 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %23,4 %1 232 00087 %
TV53,6 %3,5 %936 00066 %
Kutonen3,4 %3,6 %738 00052 %
Frii2,2 %2,3 %592 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0003 %
TLC1,9 %1,5 %492 00035 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,1 %1 054 00074 %
STAR Channel2,3 %2,0 %667 00047 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %588 00041 %
Disney Finland5,2 %3,8 %837 00059 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %352 00025 %
Muut4,4 %2,8 %433 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 365 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.