Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %22,0 %1 712 00069 %
Yle TV25,9 %4,6 %1 529 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 073 00043 %
Yle yhteensä36,6 %29,3 %1 933 00078 %
MTV320,5 %25,3 %1 881 00075 %
Sub3,3 %3,7 %1 234 00050 %
AVA2,7 %2,2 %1 029 00041 %
C More Total0,9 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä27,3 %31,6 %2 026 00081 %
Nelonen11,4 %15,0 %1 793 00072 %
Jim4,6 %5,5 %1 088 00044 %
Liv3,2 %2,7 %1 114 00045 %
Hero1,1 %1,2 %711 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %24,4 %1 941 00078 %
TV53,0 %3,1 %1 234 00050 %
Kutonen1,3 %1,4 %778 00031 %
Frii2,1 %2,1 %700 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC2,0 %1,9 %678 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,6 %1 514 00061 %
STAR Channel2,1 %1,9 %842 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %633 00025 %
Disney Finland3,7 %3,2 %1 075 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %463 00019 %
Muut2,8 %2,0 %535 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 220 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.