Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 417 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %19,3 %1 755 00066 %
Yle TV213,5 %12,5 %1 771 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 110 00042 %
Yle yhteensä41,3 %34,3 %2 095 00078 %
MTV319,1 %23,6 %1 937 00072 %
Sub3,2 %3,3 %1 245 00047 %
AVA2,4 %2,3 %986 00037 %
C More Total0,9 %0,3 %223 0008 %
MTV yhteensä25,6 %29,5 %2 120 00079 %
Nelonen9,5 %12,3 %1 872 00070 %
Jim4,8 %5,7 %1 126 00042 %
Liv3,7 %3,3 %1 121 00042 %
Hero1,2 %1,2 %645 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %22,5 %2 050 00077 %
TV52,3 %2,2 %1 163 00044 %
Kutonen1,0 %1,1 %744 00028 %
Frii1,9 %2,1 %659 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0001 %
TLC1,9 %1,8 %679 00025 %
Discovery Networks Finland7,2 %7,4 %1 537 00058 %
FOX2,1 %2,0 %804 00030 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %588 00022 %
Fox Networks Group3,5 %3,2 %1 078 00040 %
Music TV0,3 %0,1 %84 0003 %
AlfaTV0,8 %1,3 %460 00017 %
Muut2,1 %1,7 %521 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 417 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.