Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %21,2 %1 721 00069 %
Yle TV27,5 %7,5 %1 514 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 018 00041 %
Yle yhteensä39,1 %32,0 %1 913 00077 %
MTV316,7 %20,0 %1 833 00074 %
Sub3,6 %4,2 %1 220 00049 %
AVA3,0 %3,1 %1 025 00041 %
C More Total0,2 %0,2 %144 0006 %
MTV yhteensä23,5 %27,6 %2 017 00081 %
Nelonen11,7 %15,9 %1 738 00070 %
Jim5,0 %6,1 %1 140 00046 %
Liv3,8 %3,1 %1 124 00045 %
Hero1,1 %1,0 %694 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %26,0 %1 931 00077 %
TV52,9 %2,6 %1 145 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %683 00027 %
Frii2,0 %2,0 %640 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,1 %2,1 %699 00028 %
Discovery Networks Finland8,4 %7,9 %1 501 00060 %
FOX2,3 %2,3 %826 00033 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %597 00024 %
Fox Networks Group4,0 %3,5 %1 074 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %92 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %419 00017 %
Muut2,7 %2,0 %519 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 241 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.