Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %7,6 %703 00051 %
Yle TV211,9 %10,1 %762 00055 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %291 00021 %
Yle yhteensä23,6 %19,1 %922 00067 %
MTV313,0 %15,9 %892 00065 %
Sub6,7 %7,8 %699 00051 %
AVA2,9 %3,1 %444 00032 %
C More Total0,7 %0,8 %133 00010 %
MTV yhteensä23,3 %27,5 %1 054 00076 %
Nelonen14,6 %17,7 %892 00065 %
Jim8,3 %10,5 %663 00048 %
Liv4,0 %4,1 %529 00038 %
Hero1,4 %1,1 %310 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä28,4 %33,4 %1 029 00075 %
TV53,7 %3,3 %588 00043 %
Kutonen2,8 %2,1 %408 00030 %
Frii1,8 %1,4 %271 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %34 0002 %
TLC1,9 %1,5 %270 00020 %
Discovery Networks Finland10,5 %8,8 %780 00056 %
FOX5,4 %4,8 %462 00033 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %335 00024 %
Fox Networks Group8,7 %6,7 %610 00044 %
Music TV0,8 %0,5 %103 0007 %
AlfaTV0,2 %0,3 %100 0007 %
Muut4,4 %3,7 %318 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.