Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %22,6 %1 218 00086 %
Yle TV26,1 %5,8 %1 016 00071 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %920 00065 %
Yle yhteensä37,1 %31,7 %1 286 00090 %
MTV313,4 %16,2 %1 197 00084 %
Sub3,8 %3,5 %810 00057 %
AVA2,2 %2,5 %759 00053 %
C More Total2,3 %1,1 %204 00014 %
MTV yhteensä21,7 %23,4 %1 266 00089 %
Nelonen11,0 %16,1 %1 138 00080 %
Jim4,8 %5,5 %826 00058 %
Liv3,1 %3,3 %776 00055 %
Hero2,0 %2,4 %613 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %27,3 %1 222 00086 %
TV53,9 %3,6 %890 00063 %
Kutonen2,1 %2,2 %680 00048 %
Frii2,2 %2,1 %484 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0002 %
TLC1,5 %1,4 %457 00032 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,6 %1 054 00074 %
STAR Channel2,5 %1,8 %560 00039 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %582 00041 %
Disney Finland5,0 %3,8 %784 00055 %
Music TV0,2 %0,0 %57 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %369 00026 %
Muut4,6 %3,6 %343 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.