Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,3 %1 702 00066 %
Yle TV27,9 %5,6 %1 681 00065 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %1 131 00044 %
Yle yhteensä39,6 %33,3 %2 014 00078 %
MTV315,5 %19,6 %1 740 00067 %
Sub4,2 %4,8 %1 407 00054 %
AVA1,6 %1,6 %927 00036 %
C More Total3,3 %3,8 %450 00017 %
MTV yhteensä24,7 %29,8 %1 993 00077 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 657 00064 %
Jim4,0 %4,7 %1 154 00044 %
Liv1,8 %1,7 %971 00037 %
Hero1,7 %2,3 %772 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,7 %1 851 00071 %
TV52,2 %2,4 %1 195 00046 %
Kutonen2,9 %2,8 %995 00038 %
Frii1,6 %1,6 %686 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0003 %
TLC0,7 %0,6 %589 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,8 %1 499 00058 %
STAR Channel2,9 %2,6 %984 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %878 00034 %
Disney Finland6,2 %4,8 %1 240 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,7 %500 00019 %
Muut6,0 %4,9 %863 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.