Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %7,4 %748 00054 %
Yle TV29,3 %6,5 %786 00057 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,4 %377 00027 %
Yle yhteensä20,2 %15,2 %973 00070 %
MTV315,2 %17,8 %890 00064 %
Sub7,2 %7,3 %724 00052 %
AVA2,7 %2,8 %457 00033 %
C More Total2,6 %2,5 %162 00012 %
MTV yhteensä27,6 %30,4 %1 054 00076 %
Nelonen12,7 %15,8 %939 00068 %
Jim8,4 %11,0 %683 00049 %
Liv4,3 %3,6 %541 00039 %
Hero1,8 %1,8 %317 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä27,2 %32,1 %1 057 00076 %
TV53,7 %4,1 %593 00043 %
Kutonen2,3 %2,0 %411 00030 %
Frii1,6 %1,3 %309 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0003 %
TLC2,0 %2,0 %335 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %767 00055 %
STAR Channel4,8 %4,5 %475 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %316 00023 %
Disney Finland7,5 %6,2 %602 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,1 %89 0006 %
Muut7,0 %6,0 %434 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.