Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,5 %1 647 00068 %
Yle TV27,4 %5,6 %1 566 00065 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %1 116 00046 %
Yle yhteensä39,6 %33,5 %1 886 00078 %
MTV315,6 %19,6 %1 665 00069 %
Sub4,2 %4,9 %1 339 00056 %
AVA1,7 %1,6 %910 00038 %
C More Total3,2 %3,7 %423 00018 %
MTV yhteensä24,7 %29,7 %1 878 00078 %
Nelonen7,2 %9,7 %1 580 00066 %
Jim4,1 %4,7 %1 134 00047 %
Liv1,8 %1,7 %950 00039 %
Hero1,7 %2,3 %762 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,5 %1 767 00073 %
TV52,2 %2,4 %1 172 00049 %
Kutonen2,9 %2,9 %975 00041 %
Frii1,6 %1,6 %679 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %79 0003 %
TLC0,7 %0,6 %576 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 452 00060 %
STAR Channel2,8 %2,6 %944 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %861 00036 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 191 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,7 %497 00021 %
Muut5,9 %4,8 %816 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.