Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,2 %1 248 00088 %
Yle TV26,7 %5,7 %1 100 00077 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %923 00065 %
Yle yhteensä35,9 %31,3 %1 309 00092 %
MTV316,6 %20,7 %1 233 00087 %
Sub3,8 %4,3 %890 00063 %
AVA2,6 %2,5 %787 00055 %
C More Total2,0 %2,2 %248 00017 %
MTV yhteensä24,9 %29,8 %1 269 00089 %
Nelonen9,1 %11,8 %1 128 00079 %
Jim4,2 %4,3 %784 00055 %
Liv2,8 %2,5 %796 00056 %
Hero2,3 %3,0 %677 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,6 %1 217 00086 %
TV52,9 %2,8 %863 00061 %
Kutonen2,9 %2,7 %737 00052 %
Frii2,5 %2,4 %644 00045 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC1,4 %1,3 %465 00033 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 066 00075 %
STAR Channel2,3 %2,0 %675 00048 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %638 00045 %
Disney Finland5,2 %3,8 %862 00061 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,5 %401 00028 %
Muut5,0 %3,4 %498 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 367 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.