Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 280 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,1 %1 675 00065 %
Yle TV27,9 %5,1 %1 610 00062 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %1 113 00043 %
Yle yhteensä39,0 %32,7 %1 981 00076 %
MTV315,6 %20,8 %1 801 00069 %
Sub4,0 %4,7 %1 381 00053 %
AVA1,5 %1,5 %920 00035 %
C More Total3,0 %3,6 %401 00015 %
MTV yhteensä24,0 %30,6 %2 018 00078 %
Nelonen7,7 %10,0 %1 676 00065 %
Jim3,8 %4,4 %1 120 00043 %
Liv1,9 %1,8 %999 00039 %
Hero1,4 %1,9 %746 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,1 %1 871 00072 %
TV52,6 %2,7 %1 222 00047 %
Kutonen3,4 %3,4 %1 079 00042 %
Frii1,3 %1,5 %693 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0002 %
TLC0,8 %0,8 %568 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,1 %1 548 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 037 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %894 00034 %
Disney Finland6,6 %4,7 %1 297 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %542 00021 %
Muut4,6 %3,8 %767 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 280 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.