Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 386 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,4 %3 349 00068 %
Yle TV26,9 %4,7 %3 060 00062 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %2 201 00045 %
Yle yhteensä37,8 %30,8 %3 802 00078 %
MTV318,3 %23,8 %3 632 00074 %
Sub3,4 %3,8 %2 626 00054 %
AVA2,1 %1,9 %1 951 00040 %
C More Total1,8 %2,2 %596 00012 %
MTV yhteensä25,7 %31,7 %3 979 00081 %
Nelonen8,9 %11,7 %3 361 00069 %
Jim4,1 %4,8 %2 204 00045 %
Liv3,0 %2,7 %2 183 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 393 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,8 %3 712 00076 %
TV52,7 %2,7 %2 451 00050 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 850 00038 %
Frii1,7 %1,8 %1 393 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %103 0002 %
TLC1,7 %1,6 %1 353 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %3 132 00064 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 936 00040 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 536 00031 %
Disney Finland5,3 %3,8 %2 434 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,9 %1 071 00022 %
Muut3,5 %3,0 %1 359 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 386 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.