Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 089 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %22,5 %1 671 00069 %
Yle TV26,3 %5,2 %1 566 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 200 00050 %
Yle yhteensä37,5 %30,6 %1 875 00078 %
MTV314,8 %18,9 %1 676 00070 %
Sub4,1 %4,5 %1 383 00057 %
AVA1,2 %1,0 %857 00036 %
C More Total2,3 %3,1 %315 00013 %
MTV yhteensä22,3 %27,4 %1 832 00076 %
Nelonen10,0 %14,8 %1 756 00073 %
Jim2,7 %2,8 %1 120 00047 %
Liv2,3 %2,0 %1 026 00043 %
Hero1,7 %2,1 %745 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,8 %1 874 00078 %
TV52,9 %2,9 %1 203 00050 %
Kutonen4,0 %4,1 %1 018 00042 %
Frii1,5 %1,6 %724 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %69 0003 %
TLC0,9 %0,9 %638 00027 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,0 %1 480 00062 %
STAR Channel3,3 %2,6 %1 058 00044 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %789 00033 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 235 00051 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,9 %478 00020 %
Muut4,7 %3,4 %743 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 089 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.