Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %30,6 %1 101 00094 %
Yle TV24,9 %4,0 %958 00082 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,8 %881 00075 %
Yle yhteensä47,8 %39,3 %1 109 00095 %
MTV319,5 %25,2 %1 047 00089 %
Sub1,7 %1,8 %676 00058 %
AVA1,5 %0,8 %582 00050 %
C More Total1,5 %1,9 %167 00014 %
MTV yhteensä24,1 %29,7 %1 062 00091 %
Nelonen7,5 %11,5 %1 001 00085 %
Jim1,5 %1,6 %612 00052 %
Liv2,5 %2,0 %662 00056 %
Hero0,8 %0,9 %382 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,9 %1 041 00089 %
TV52,0 %1,9 %726 00062 %
Kutonen1,7 %2,2 %494 00042 %
Frii1,6 %1,7 %468 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0003 %
TLC1,3 %1,4 %390 00033 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,6 %818 00070 %
STAR Channel1,5 %1,3 %537 00046 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %456 00039 %
Disney Finland3,7 %2,7 %670 00057 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %2,0 %523 00045 %
Muut2,5 %1,7 %396 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 114 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.