Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,1 %1 723 00066 %
Yle TV210,7 %6,2 %1 718 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %1 145 00044 %
Yle yhteensä42,2 %33,9 %2 008 00077 %
MTV315,1 %20,8 %1 787 00069 %
Sub4,4 %4,9 %1 474 00057 %
AVA1,3 %1,1 %846 00033 %
C More Total0,9 %1,0 %259 00010 %
MTV yhteensä21,6 %27,8 %1 986 00077 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 774 00068 %
Jim2,9 %2,7 %1 076 00041 %
Liv2,1 %2,3 %1 070 00041 %
Hero1,4 %1,9 %825 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,9 %1 926 00074 %
TV53,1 %3,2 %1 258 00048 %
Kutonen3,5 %4,0 %1 063 00041 %
Frii1,4 %1,6 %709 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %69 0003 %
TLC1,0 %0,9 %669 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %10,3 %1 513 00058 %
STAR Channel3,3 %2,8 %1 038 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %867 00033 %
Disney Finland6,6 %5,4 %1 288 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %1,0 %542 00021 %
Muut5,3 %4,5 %760 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.