Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %33,8 %1 117 00095 %
Yle TV213,6 %5,9 %1 043 00089 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,2 %864 00074 %
Yle yhteensä56,4 %44,0 %1 129 00096 %
MTV319,2 %28,4 %1 083 00092 %
Sub1,3 %1,4 %692 00059 %
AVA1,2 %0,7 %491 00042 %
C More Total1,3 %1,0 %171 00015 %
MTV yhteensä23,0 %31,4 %1 098 00094 %
Nelonen4,0 %6,0 %918 00078 %
Jim1,8 %1,9 %651 00056 %
Liv1,6 %1,8 %648 00055 %
Hero0,6 %0,8 %431 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %10,5 %968 00083 %
TV51,6 %2,1 %694 00059 %
Kutonen1,5 %1,8 %528 00045 %
Frii1,3 %1,8 %426 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0002 %
TLC1,5 %1,5 %442 00038 %
Warner Bros. Discovery6,2 %7,3 %828 00071 %
STAR Channel1,2 %1,1 %468 00040 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %455 00039 %
Disney Finland3,0 %2,8 %642 00055 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,9 %506 00043 %
Muut2,3 %2,0 %374 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.