Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV146,4 %46,4 %1 130 00097 %
Yle TV211,0 %6,4 %977 00083 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %886 00076 %
Yle yhteensä61,4 %56,3 %1 136 00097 %
MTV315,4 %20,2 %1 081 00092 %
Sub1,3 %1,3 %682 00058 %
AVA1,2 %0,7 %534 00046 %
C More Total0,5 %0,5 %128 00011 %
MTV yhteensä18,5 %22,8 %1 100 00094 %
Nelonen3,7 %4,9 %873 00075 %
Jim1,6 %1,5 %626 00054 %
Liv1,1 %0,9 %561 00048 %
Hero0,5 %0,6 %440 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,9 %7,8 %947 00081 %
TV51,7 %2,0 %690 00059 %
Kutonen1,1 %1,2 %494 00042 %
Frii1,4 %1,6 %469 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0003 %
TLC1,1 %1,1 %394 00034 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,8 %823 00070 %
STAR Channel1,1 %0,9 %479 00041 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %469 00040 %
Disney Finland3,1 %2,2 %606 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,8 %530 00045 %
Muut2,9 %2,2 %408 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.