Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %39,0 %1 969 00076 %
Yle TV212,6 %7,7 %1 749 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,2 %1 324 00051 %
Yle yhteensä51,6 %48,8 %2 131 00082 %
MTV311,4 %15,6 %1 726 00067 %
Sub3,2 %3,3 %1 382 00053 %
AVA1,4 %1,4 %882 00034 %
C More Total1,0 %1,0 %302 00012 %
MTV yhteensä17,0 %21,2 %1 987 00077 %
Nelonen6,0 %6,9 %1 669 00064 %
Jim2,8 %2,6 %1 095 00042 %
Liv1,3 %1,4 %938 00036 %
Hero1,1 %1,4 %789 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,3 %1 854 00071 %
TV52,3 %2,2 %1 188 00046 %
Kutonen2,9 %2,8 %1 040 00040 %
Frii1,4 %1,5 %691 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %66 0003 %
TLC0,7 %0,8 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %1 529 00059 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 030 00040 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %844 00033 %
Disney Finland5,5 %4,1 %1 250 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,8 %545 00021 %
Muut5,4 %4,1 %826 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 295 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.