Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %26,6 %1 857 00070 %
Yle TV210,5 %5,7 %1 740 00065 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %1 257 00047 %
Yle yhteensä44,6 %36,3 %2 106 00079 %
MTV318,8 %24,2 %1 921 00072 %
Sub3,4 %3,6 %1 295 00048 %
AVA2,6 %2,4 %941 00035 %
C More Total0,5 %0,4 %181 0007 %
MTV yhteensä25,3 %30,6 %2 093 00078 %
Nelonen6,8 %8,8 %1 662 00062 %
Jim2,5 %2,6 %1 004 00038 %
Liv2,5 %2,2 %1 085 00041 %
Hero1,2 %1,5 %751 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,1 %1 908 00071 %
TV53,1 %3,1 %1 210 00045 %
Kutonen1,1 %1,3 %698 00026 %
Frii2,2 %2,5 %717 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC2,2 %2,6 %679 00025 %
Warner Bros. Discovery9,2 %10,1 %1 502 00056 %
STAR Channel2,0 %2,1 %768 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %643 00024 %
Disney Finland3,6 %3,4 %1 062 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,6 %548 00020 %
Muut3,4 %2,9 %717 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 378 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.