Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,7 %1 836 00069 %
Yle TV29,5 %5,1 %1 731 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %1 169 00044 %
Yle yhteensä44,6 %37,4 %2 114 00079 %
MTV318,3 %23,2 %1 864 00070 %
Sub3,6 %4,0 %1 373 00051 %
AVA2,5 %2,6 %941 00035 %
C More Total0,3 %0,4 %168 0006 %
MTV yhteensä24,8 %30,1 %2 057 00077 %
Nelonen6,2 %7,5 %1 660 00062 %
Jim2,8 %3,0 %979 00037 %
Liv2,2 %2,0 %971 00036 %
Hero1,2 %1,4 %734 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,9 %1 896 00071 %
TV53,5 %3,8 %1 266 00047 %
Kutonen1,4 %1,5 %799 00030 %
Frii2,2 %2,6 %762 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,6 %2,8 %772 00029 %
Discovery Networks Finland9,9 %10,8 %1 573 00059 %
FOX2,3 %2,1 %769 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %601 00023 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 042 00039 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %540 00020 %
Muut3,4 %2,8 %702 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 352 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.