Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %11,5 %811 00059 %
Yle TV211,8 %6,7 %805 00058 %
Yle Teema&Fem1,6 %2,1 %396 00029 %
Yle yhteensä24,8 %20,3 %1 019 00074 %
MTV315,5 %19,6 %841 00061 %
Sub7,2 %8,1 %738 00053 %
AVA2,5 %2,9 %394 00029 %
C More Total1,1 %1,4 %139 00010 %
MTV yhteensä26,2 %31,9 %1 022 00074 %
Nelonen9,8 %10,6 %766 00056 %
Jim5,1 %5,7 %509 00037 %
Liv2,7 %2,1 %420 00030 %
Hero1,6 %1,7 %329 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %20,0 %916 00066 %
TV54,9 %5,5 %607 00044 %
Kutonen4,2 %4,1 %467 00034 %
Frii2,2 %1,9 %285 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %46 0003 %
TLC2,9 %2,8 %357 00026 %
Warner Bros. Discovery14,8 %14,9 %806 00058 %
STAR Channel4,6 %4,3 %425 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %319 00023 %
Disney Finland7,2 %6,0 %569 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,2 %0,4 %139 00010 %
Muut6,9 %6,2 %428 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.