Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %11,3 %821 00059 %
Yle TV218,2 %13,9 %961 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %1,6 %532 00038 %
Yle yhteensä31,6 %26,7 %1 040 00075 %
MTV311,3 %13,6 %872 00063 %
Sub7,3 %9,2 %711 00051 %
AVA2,3 %3,2 %456 00033 %
C More Total0,6 %0,5 %100 0007 %
MTV yhteensä21,6 %26,6 %981 00071 %
Nelonen9,6 %10,8 %836 00060 %
Jim3,9 %4,1 %564 00041 %
Liv3,2 %3,4 %447 00032 %
Hero1,5 %2,0 %348 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %20,3 %954 00069 %
TV54,6 %5,2 %628 00045 %
Kutonen3,6 %2,8 %469 00034 %
Frii1,8 %1,5 %345 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %48 0003 %
TLC2,1 %1,7 %327 00024 %
Discovery Networks Finland12,7 %11,7 %823 00060 %
FOX4,7 %3,7 %508 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,8 %394 00028 %
Fox Networks Group7,9 %6,5 %634 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,5 %148 00011 %
Muut7,1 %7,4 %459 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 164 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.