Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %11,5 %805 00058 %
Yle TV212,3 %7,6 %790 00057 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,8 %414 00030 %
Yle yhteensä24,8 %20,9 %1 002 00072 %
MTV315,0 %19,6 %883 00063 %
Sub5,9 %6,1 %732 00052 %
AVA3,1 %3,5 %457 00033 %
C More Total0,6 %0,3 %93 0007 %
MTV yhteensä24,7 %29,6 %1 015 00073 %
Nelonen9,3 %11,0 %894 00064 %
Jim5,6 %6,0 %574 00041 %
Liv3,6 %3,5 %491 00035 %
Hero1,4 %1,5 %341 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %22,0 %1 008 00072 %
TV54,1 %4,4 %611 00044 %
Kutonen4,9 %4,2 %458 00033 %
Frii1,8 %1,1 %293 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %43 0003 %
TLC3,0 %3,2 %314 00022 %
Discovery Networks Finland14,2 %13,3 %846 00061 %
FOX5,6 %5,5 %473 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %392 00028 %
Disney Finland9,1 %8,3 %650 00047 %
Paramount Network0,5 %0,6 %90 0006 %
AlfaTV0,3 %0,4 %175 00013 %
Muut6,6 %4,9 %409 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.