Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %28,5 %1 689 00070 %
Yle TV212,5 %8,4 %1 612 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,0 %1 253 00052 %
Yle yhteensä46,1 %40,9 %1 881 00078 %
MTV312,9 %17,7 %1 701 00070 %
Sub3,4 %3,8 %1 297 00054 %
AVA1,5 %1,4 %897 00037 %
C More Total0,6 %0,6 %201 0008 %
MTV yhteensä18,4 %23,5 %1 826 00076 %
Nelonen6,4 %8,5 %1 592 00066 %
Jim3,6 %3,5 %1 153 00048 %
Liv1,7 %2,0 %951 00039 %
Hero1,5 %2,0 %839 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,9 %1 748 00072 %
TV52,7 %2,4 %1 173 00049 %
Kutonen4,1 %3,8 %1 014 00042 %
Frii1,5 %1,5 %728 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %85 0004 %
TLC0,9 %1,1 %636 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 470 00061 %
STAR Channel3,3 %3,1 %968 00040 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %890 00037 %
Disney Finland7,3 %5,6 %1 220 00051 %
Paramount Network0,3 %0,4 %195 0008 %
AlfaTV0,6 %0,9 %590 00024 %
Muut4,3 %3,5 %678 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 059 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.